راهنمايي براي نوشتن در رسانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راهنمايي براي نوشتن در رسانه
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 28
نویسنده : مولوی
«نويسندگي براي تلويزيون، راديو و رسانه‌هاي جديد» عنوان كتابي است كه بتازگي مركز تحقيقات صدا و سيماي ايران منتشر كرده است.

كتاب، نوشته رابرت ال هيليارد است كه كارش را با گزارش‌هاي ورزشي در آمريكا آغاز كرد، اما بعد‌ها رياست چندين گروه رسانه‌اي و آموزشي ديگر را در اين كشور به عهده گرفت. او كه كار خود را در حوزه ارتباطات وقف صلح جهاني، فرصت‌ها و عدالت مدني كرده در آمريكا و كشورهاي ديگر مشاور دولت، صنعت و آموزش بوده است.

يكي از موضوعات مهم در عرصه وسايل ارتباط جمعي چون راديو، تلويزيون و اينترنت، نويسندگي است. آن گونه كه بسياري از صاحب‌نظران يادآوري كرده‌اند، مطالعه و آموزش توان ايجاد استعداد نويسندگي در افراد را ندارند ، اما قادر است اين استعداد دروني را پرورش دهد تا به نيرويي فعال و ماهر تبديل كند و با ارائه برخي رهنمودها و قالب‌ها، اثرگذاري آن را بيشتر نمايد.

به عبارت ديگر، نويسنده مي‌تواند با يادگيري برخي فنون، شيوه‌هاي بيان و شناخت درست قابليت‌هاي هر يك از وسايل ارتباط جمعي، متن مناسب و موثرتري توليد كند تا در نهايت بتواند براي مخاطب جذاب و بر او اثرگذار باشد. بر همين اساس، كتاب «نويسندگي براي تلويزيون، راديو و رسانه‌هاي جديد» كوشيده است ضمن بررسي به نسبت جامع ابعاد و عناصر دخيل در نويسندگي براي راديو، تلويزيون و اينترنت، راهنمايي براي نويسندگاني باشد كه در جستجوي يافتن راه و رسم نويسندگي در زمينه‌هاي مختلف براي رسانه‌هاي جمعي هستند.

از نقاط قوت اين اثر، آموزشي بودن آن و پرداختن به نويسندگي براي «رسانه‌هاي جديد» بويژه اينترنت است و مطالعه آن مي‌تواند براي دانشجويان رشته ارتباطات و هنرهاي نمايشي و تمام علاقه‌مندان نويسندگي براي رسانه‌هاي جمعي راهگشا و مفيد باشد.

علي محزون ‌
‌ جام‌جم



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: